ec reddingsboeiTot nog toe hebben we gesproken over de opdracht van de HEERE, die we persoonlijk en als gemeente hebben gekregen. De opdracht om te getuigen van onze HEERE en is het geen prachtige boodschap die we te brengen hebben? Een boodschap van vergeving van zonden, van genade en verzoening. Die boodschap mogen we brengen aan diegenen die de HEERE niet kennen.

Misschien is de gedachte bij u opgekomen waarom de HEERE daar u voor nodig heeft? Maakt de HEERE het dan afhankelijk van ons mensen, wie het evangelie hoort en wie niet? Wat doet de HEERE eigenlijk Zelf om aan mensen het evangelie bekend te maken? Misschien is de gedachte bij u opgekomen dat de HEERE Zelf terughoudend is in de verbreiding van Zijn evangelie. In gemeenten ontstaan evangelisatiecommissies, er worden evangelisatie-acties gehouden. Het lijkt wel of wij mensen ons meer druk maken over de verbreiding van het evangelie dan de HEERE Zelf. We organiseren van alles en we vragen ons af: Wat doet God Zelf eigenlijk om de mensen te redden?

Als we dan te rade gaan in het Woord, dan lezen we dat God een ieder die in Hem gelooft, liefheeft. We lezen van ontferming, bewogenheid en genade. En uiteindelijk lezen we over hoe de HEERE aan het kruis op Golgotha stierf voor ons mensen. Wie kan ooit die liefde bevatten?

Maar als we zien op de hardheid van ons hart, dan zal - met eerbied gezegd � het feit van Christus� dood op zich ons niet redden. Als we het zien als een historische gebeurtenis, dan zullen we die eeuwige zaligheid nooit leren kennen. Nee, we hebben Christus Zelf nodig. Pas als de HEERE door Zijn Geest ons leert zien op het� kruis, pas als we door genade Zijn verbroken lichaam en Zijn vergoten bloed nodig krijgen, pas als we aan Zijn voeten terecht komen, omdat we nergens anders de gerechtigheid vinden dan bij Hem alleen, ja, dan wil de HEERE ons in genade aannemen.

Alswe ons nu opnieuw afvragen of de HEERE een terughoudend Evangelist is, dan hoeven we alleen maar te zien op wat Hij deed om ons te redden.Nee, de HEERE is niet terughoudend in de verbreiding van Zijn evangelie. Maar hoe zit het met ons? Wellicht zijn wij mensen met onze evangelisatiecommissies en evangelisatie-acties terughoudender met de verbreiding van het evangelie dan we zelf denken. Hier hopen we eenvolgende keer verder op in te gaan.

Snel naar toe

Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Blue Gray
Background Color
Text Color
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Scroll to top