Via de tabs kunnen jullie de Bijbel op Zondag vragen voor de morgen- en avonddienst vinden. "die Mij vroeg zoeken, zullen Mij vinden." (Spreuken 8: 17b)
Morgendienst
Jeremia 3: 21-23
Vragen voor kinderen tot 10 jaar
- Hoe heet de grote profeet van wie wij het derde hoofdstuk hebben gelezen?
- Wat deed het volk van Israël op de hoogten en wat zeggen ze daarover tegen hun God?
- Hoe spreekt de Heere Israël aan en wat vraagt Hij hun te doen?
- Wat zegt het volk Israël over Wie de Heere is?
Vragen voor tieners
- Israël is gebroken en toont hartelijk berouw tegenover de Heere. Hoe blijkt dat en wat vind jij daarvan terug in jouw leven?
- De Heere lokt als het ware Israël om naar Hem te komen. Hij zegt tere dingen. Waarom zou de Heere op deze manier het volk tegemoet komen en merk je dat Hij op een soortgelijke manier jou tot Zich trekt?
- Het volk komt op de lokroep met ‘Hier zijn wij. Wij komen tot U, want…!’ Dus het hartelijke komen is aangekondigd en de grond daarvoor ligt in de Heere Zelf. Hoe is het met jou als het gaat om het ‘komen tot Hem’? Geef jij je gewonnen omdat Hij zo sterk is en jij tegen Zijn liefdevol roepen geen weerstand meer kunt bieden?
Avonddienst
Heidelbergse Catechismus zondag 51 (deel 2)
Vragen voor kinderen tot 10 jaar
- Wat verwacht de Heere Jezus van de gelovigen als het gaat om schuldvergeving tegenover de naaste?
- Hoe vaak moeten we iemand zijn schuld vergeven?
- Door Wie kan een gelovige de schuld aan zijn naaste hartelijk vergeven?
Vragen voor tieners
- In Lukas 17 vers 4 zegt de Heere Jezus dat een schuldenaar die om vergeving vraagt ook schuldvergeving behoort te krijgen. Kun je zeggen en uitleggen waarom het belangrijk is voor de schuldvergeving dat degene die vergeving krijgt ook zijn schuld tegenover de benadeelde erkent?
- De catechismus zegt dat de christen ‘het getuigenis van Gods genade in zich bevindt’. Waarom is dit getuigenis zo belangrijk voor de vergevingsgezindheid tegenover medemensen? Leg eens uit dat Gods vergeving de bron van de vergevingsbereidheid van de gelovige is.